Emkes Lease
SaaS-oplossing voor asset management
Emkes Lease least scooters, e-scooters en e-bikes door heel Nederland aan restaurants zoals Domino’s, Subway, New York Pizza en Sushi Point. Zij verlenen service en onderhoud aan alle objecten.
Case
Emkes Lease was op zoek naar een oplossing voor het beter afwikkelen van hun service en onderhoud. Alle handelingen verliepen via telefoon, Excel of Whatsapp. Hierdoor werd het plannen en uitvoeren van alle service aanvragen een te arbeidsintensieve bezigheid.
Technologie
De app voor Emkes Lease is hybride gebouwd en daardoor geschikt voor zowel iPhone- als Android. Werknemers van Emkes Lease kunnen de app op een eigen toestel installeren zodat ze niet constant hoeven te wisselen van apparaat wanneer ze de bezigheden willen rapporteren.
In het dashboard is het mogelijk om alle informatie van A tot Z over de assets op elk moment van de dag in te zien en te beheren. Ook is er een TomTom integratie waardoor er rit registraties bij assets kunnen worden opgeslagen.
Het systeem heeft een eigen API. Dit is het hart van het systeem waar zowel de app als het dashboard mee communiceert. Alle informatie die beschikbaar is kan via de API worden opgevraagd. Zo is er één centraal punt waar alle logica van het systeem zich bevindt en hoeven aanpassingen niet op meerdere plaatsen te worden doorgevoerd.
Resultaten
Doormiddel van de app en het dashboard heeft Emkes Lease de productiviteit van haar eigen medewerkers verder verhoogt. Voorheen verliep het proces handmatig en was het daarbij ook arbeidsintensief en foutgevoelig. Verder biedt het systeem real-time informatie over de huidige stand van zaken waardoor er altijd inzicht is in bepaalde situaties die er kunnen ontstaan.