Conversie optimalisatie (CRO) voor meer rendement

Heb je wel bezoekers op je website, maar behaal je hier weinig conversie mee? Dan kan conversie optimalisatie iets voor jouw website of webshop zijn. Door Conversie Optimalisatie (CRO) toe te passen, kan er door een methodische aanpak meer conversie worden behaald.

Verbeterd rendement uit bestaande bezoekers

Inzicht in mogelijke obstakels op je website

Data-gedreven website aanpassingen maken

Verbetert ROI van jouw advertentiecampagne’s

Klantbeleving verbeteren

Conversie Ratio Optimalisatie (CRO)

Datagedreven aanpak

Op basis van analytische gegevens aanpassingen doorvoeren

Meetbare resultaten

Inzichtelijk gemaakt met maandelijkse rapportages

Doelen sneller behaald

Sneller doelstellingen behalen door het optimaliseren van pagina’s

Wat is conversie optimalisatie (CRO)?

Conversie optimalisatie is het proces waarmee obstakels binnen websites worden weggenomen. Daardoor zullen bezoekers beter, sneller en makkelijker overgaan tot een bestelling of contact.

Voorbeeld:
1000 x 1% conversie = 10 aanvragen
1000 x 5% conversie = 50 aanvragen

Doordat bezoekers gebruik maken van jouw website of webshop wordt er data gegenereerd. Door middel van deze data is het mogelijk om verbeteringen voor te stellen. Vervolgens heb je met deze voorgestelde verbeteringen de mogelijkheid om jouw website of webshop beter te laten converteren.

conversie-optimalisatie-uitbesteden
cro-uitbesteden

Hoe voeren wij CRO uit?

CRO heeft verschillende methodieken te bieden. Deze kunnen ingezet worden om betere resultaten te boeken voor jouw conversie. Zo zijn er verschillende elementen die getest kunnen worden. Denk hierbij aan:

Kleur van bepaalde Call-to-Action buttons

Lange tekst vs Korte tekst

Plaatsing contactformulier

Benaming van velden in het contactformulier

Één methodiek is om dit te testen heet A/B testen. Daarmee worden twee verschillende varianten tegen elkaar getest. Welke vervolgens het beste converteert, is de winnaar en wordt definitief geïmplementeerd in de website.

Wil jij graag weten waar kansen voor jou liggen? Vraag kosteloos een adviesgesprek aan!

Factoren die invloed hebben op de conversie

Usability

De gebruiksvriendelijkheid van je website heeft invloed op je conversie. Is een klant snel afgeleid of zijn er bepaalde punten onduidelijk? Dan kan hier een aanpassing op gedaan worden om zo de conversie te verhogen.

Beeld

Beeld zegt veel meer dan tekst. Door hier mee te testen kan worden bepaald wat het beste werkt.

Tekst

Houden bezoekers van jouw website van lange teksten of prefereren ze korte. Door hier een A/B test op uit te voeren kunnen we achterhalen wat bij jouw website het beste werkt.

factoren-die-invloed-hebben-op-conversie

Voor deze bedrijven voeren wij CRO uit

Wat maakt ons uniek

Ruim 15 jaar kennis en ervaring in de internet branche.

Altijd bereid mee te denken en te zoeken naar een goede oplossing.

Wij blijven op de hoogte van de nieuwste trends en technieken.

Altijd direct contact met een online specialist.

Offertes precies afgestemd op jouw wensen en ideeën.

Flexibel inzetbaar voor diverse online taken en toepassingen.

Expertises in een breed scala aan online programmeertalen en technieken.

Diepgaande kennis in open-source website en webshop platformen.

Wat zeggen klanten over ons

SQUARE Concepts levert uitstekend werk! Er werken vriendelijke medewerkers die je met alles kunnen helpen. Daarnaast zijn ze makkelijk benaderbaar, meedenkend en leveren snelle service.

Francy
Eigenaar
Vlees Kopen Online

Voor ons bedrijf heeft SQUARE Concepts een website met webshop in 3 talen ontwikkeld. Voor de webshop hadden wij een aantal niet alledaagse wensen, en deze functie’s hebben zij in de webshop kunnen bouwen en het werkt perfect.

Mark
Eigenaar
DT-69

Interesse in conversie optimalisatie?

Laat hier je bericht achter en wij gaan ermee aan de slag! Contact opnemen met ons is geheel vrijblijvend. Je krijgt een ontvangstbevestiging via een e-mail.