Tribe CRM API-koppeling voor meer efficiëntie
Om je bedrijfsprocessen efficiënter en sneller te laten verlopen is het mogelijk om het krachtige Tribe CRM systeem te koppelen met interne of externe systemen middels een API-koppeling.
Zo is het mogelijk om gegevens van een externe bron automatisch het Tribe CRM pakket in te laten lopen. Maar dit kan ook andersom. Wanneer er gegevens beschikbaar komen in het Tribe CRM kunnen deze worden doorgegeven naar een extern systeem.
Waarom een API-koppeling handig is
In organisaties en bedrijven worden vaak verschillende systemen gebruikt voor verschillende processen. Denk hierbij aan productie processen, sales lead opvolgingen, webshop bestellingen, orders verzamelen, noem maar op.
Wanneer deze systemen niet met elkaar verbonden zijn moeten de gegevens vaak opnieuw ingevoerd en afgewerkt worden in ieder systeem. Dit is enorm foutgevoelig en inefficiënt.
De oplossing hiervoor is het koppelen van API’s die bij deze systemen aanwezig zijn. Zo kunnen er naadloos gegevens van het ene systeem in het andere lopen op precies het gewenste moment. Zonder tussenkomst van een medewerker en zonder kans op fouten!
Tribe CRM API-koppeling mogelijkheden
Externe systemen aan het Tribe CRM koppelen heeft als enige beperking dat de externe systemen een API moeten hebben. Wanneer er een API beschikbaar is dan kunnen wij ze met elkaar koppelen.
De koppeling kan uit meerdere bedrijfsprocessen bestaan en kan op ieder gewenst moment worden uitgevoerd. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat, wanneer een lead gewonnen wordt in Tribe CRM, de gegevens van de lead in een extern systeem terecht komt om een bestelling af te handelen en dat op hetzelfde moment de lead in het administratie pakket wordt geplaatst.
Zo zijn er tal van mogelijkheden die geautomatiseerd kunnen worden. Zonder dat hier gebruikersfouten door kunnen ontstaan. In de afbeelding hebben we een aantal systemen en diensten weergegeven waar wij al ruime ervaring mee hebben.
Uitgebreide monitoring
Als deze gegevensoverdrachten automatisch verlopen is het natuurlijk wel noodzakelijk om goed geïnformeerd te worden over de status van de overdrachten.
In een eigen dashboard zijn alle verzoeken die worden uitgevoerd in te zien. Al dan niet met de daadwerkelijke gegevens. Dit kan naar wens worden afgestemd.
Onze aanpak
Om goed van start te gaan plannen we eerst een oriënterend gesprek in. Tijdens dit gesprek brengen we jouw globale wensen in kaart. We geven je advies en voorbeelden over hoe wij dit gaan aanpakken. Na dit gesprek brengen wij een gepaste aanbieding uit die we graag modeling verder toelichten wanneer er vragen zijn.
Het is enorm belangrijk om vanaf het begin een goede strategie te bepalen. We plannen een kick-off meeting in. Tijdens deze meeting brengen we je doelstellingen in kaart. Met deze strategie kunnen we verderop in het proces bepalen of we met de juiste dingen bezig zijn en op de goede weg zitten en of dat er eventueel moet worden bijgestuurd.
Nadat alle wensen in kaart zijn gebracht en alle functionaliteiten zijn opgesteld kan er gestart worden met de ontwikkeling. Wij maken gebruik van ‘agile’ softwareontwikkeling en voeren dit ‘test driven’ uit. Dit betekent dat de technische eisen worden verwerkt in user-stories. Voor deze user-stories worden verschillende test-cases uitgewerkt om te gebruiken tijdens de ontwikkeling. In sprints van twee weken worden de user-stories ingepland. Vaak ontstaan er nieuwe ideeën door voortschrijdend inzicht tijdens de ontwikkeling. Deze worden op prioriteit ingeschat en kunnen eventueel in een volgende sprint worden meegenomen.
Nadat de API-koppeling helemaal is ingericht is hij gereed voor lancering. De API-koppeling wordt op een VPS geplaatst. Zodra de API-koppeling ‘live’ is, zullen alle gegevens via de API-koppeling over en weer worden gestuurd.
Na de ‘go live’ nemen wij de koppeling in onderhoud. Dit betekent dat wij technische updates uitvoeren wanneer dit nodig is. Ook voeren we onderhoud uit op de server waar de API-koppeling op staat om zo optimaal te blijven presteren. Naast onderhoud bieden wij ook uitgebreide ondersteuning. Aanpassingen en vragen kunnen eenvoudig via ons ticket systeem of telefonische support bij ons worden achtergelaten.
Wat maakt ons uniek
Wat zeggen klanten over ons
SQUARE Concepts is een no-nonsens bedrijf. Vanaf de intake tot en met het live gaan kunnen we Tom en collega’s samenvatten in betrokken, flexibel en meedenkend. Het resultaat van onze nieuwe website mag er zijn!
Voor ons bedrijf heeft SQUARE Concepts een website met webshop in 3 talen ontwikkeld. Voor de webshop hadden wij een aantal niet alledaagse wensen, en deze functie’s hebben zij in de webshop kunnen bouwen en het werkt perfect.
Cases
Interesse in een Tribe CRM API-koppeling?
Laat hier je bericht achter en wij gaan ermee aan de slag! Contact opnemen met ons is geheel vrijblijvend. Je krijgt een ontvangstbevestiging via een e-mail.