Riverside Outdoor vernieuwd online presence met maatwerk webshop door SQUARE Concepts
WordPress webshop & Leisure King integratie
Riverside Outdoor
Riverside Outdoor is een toplocatie gelegen aan De Gouden Ham. Je kunt er terecht voor het huren van fietsen, tuktuks, boten en nog veel meer. Ook bieden ze allerlei outdoor activiteiten voor jong en oud aan. Een ding is zeker: Bij Riverside Outdoor krijg je een onvergetelijke dag!


De case
Het pand van Riverside Outdoor heeft een forse make-over gehad. Mede hierdoor paste de uitstraling van de vorige website niet meer. De nieuwe website moest duidelijker de sfeer en beleving van Riverside Outdoor overbrengen. En daarbij het brede aanbod van activiteiten en verhuur overzichtelijker beschikbaar stellen.
Riverside Outdoor maakt gebruik van Leisure King voor het boeken van de activiteiten en de verhuur van hun boten en fietsen. De wens was om deze integratie zo soepel en makkelijk mogelijk in de webshop te verwerken. Zodat de bezoeker het als een normale webshop ervaart.
De aanpak
We zijn gestart met een strategische sessie. Met deze sessie hebben we alle wensen in kaart gebracht en wat dit verder met zich mee zou gaan brengen. Omdat sfeer en beleving de drijfveer achter deze nieuwe webshop zou gaan zijn, was de Customer Journey met goede ondersteunende foto’s een van de belangrijkste pijlers.
Daarnaast lag de focus ook op de Product Detail Pagina’s omdat deze voor meer conversies moest gaan zorgen. Deze zijn dan ook zorgvuldig uitgewerkt om een zo goed mogelijke presentatie te geven van een activiteit, arrangement of verhuur mogelijkheid. Om de bezoeker in één oog opslag te overtuigen om tot een boeking over te gaan.


Het resultaat
De nieuwe webshop is visueler ingesteld dan de vorige website met mooie sfeer impressies en indrukwekkende arrangement actie foto’s. Hierdoor wordt de sfeer en beleving velen malen beter overgebracht naar de bezoeker van de webshop.
Daarnaast heeft de Customer Journey van de potentiële boeker centraal gestaan bij de opbouw en structuur van de nieuwe webshop. Dit heeft er onder andere voor gezorgd dat de Product Detail Pagina van ieder arrangement, activiteit of verhuur object is uitgebreid met informatie wat een potentiële boeker direct wil weten voordat hij overgaat tot reserveren.
Volledig responsive design
Uit een grondige analyse in het gebruik van de website door bezoekers en potentiële klanten bleek dat meer dan de helft van de conversies via een mobiele telefoon plaatsvonden. Uit feedback van de klanten van Riverside Outdoor kwam naar boven dat ze het lastig vonden om een boeking te doen met de vele opties die er waren in het vorige design.
Daarom hebben we in de nieuwe webshop alles terug gebracht naar het minimale en de focus gelegd op een zo duidelijk mogelijke klantreis. Van oriëntatie tot aan het daadwerkelijk boeken van de activiteit, arrangement of het huren van een boot. En dit allemaal zo goed mogelijk gepresenteerd op een mobiel toestel zoals een telefoon of tablet.


Naadloze Leisure King integratie
Leisure King biedt sinds kort de mogelijkheid om een boeking in de “winkelwagen” te plaatsen. Deze winkelwagen wordt technisch gezien vanuit Leisure King op de website ingeladen en als het ware over de website geplaatst. Dit geeft de bezoeker het idee dat hij zijn boeking gewoon bij Riverside Outdoor invult, terwijl eigenlijk alles direct aan Leisure King wordt doorgegeven.
Dit geeft als grote voordeel dat alle upsells en andere extra’s allemaal via Leisure King kunnen worden ingesteld en automatisch op de website worden toegevoerd. Dit scheelt werk en is velen malen beter voor de conversie op de Product Detail pagina’s.
Informerende en duidelijke Product Detail Pagina’s
Potentiële klanten van Riverside Outdoor landen vaak direct op een Product Detail Pagina van het arrangement, activiteit of verhuur object. Deze klant wil dan gelijk over alles worden geïnformeerd over wat hij moet weten om over te gaan tot het boeken.
Daarom zijn er onderdelen aan de Product Detail Pagina toegevoegd zoals een FAQ, wat er is inbegrepen, een vijftal pluspunten en een voorbeeld van een dagindeling. Zo kan de klant direct de juiste afwegingen maken en heeft ook gelijk een idee bij het verloop van zijn boeking.


Sterk verbeterde conversies
Na live-gang van de nieuwe webshop was direct in de statistieken te zien dat de bezoekers veel beter hun weg vonden. Boekingen direct na het landen op een Product Detail Pagina stegen met meer dan de helft. Ook werden de paden beter bewandeld van oriëntatie naar het daadwerkelijk doen van een boeking.
Daarnaast viel het ook op dat up-sells veel vaker bij de arrangementen werden toegevoegd. Dit doordat de Leisure King integratie veel beter tot zijn recht kwam. En dat de up-sells al aangekondigd werden op de uitgebreidere Product Detail Pagina’s.