Corporate webshop/site Van Lent Systems
Conversie
Bouncepercentage
Paginaweergaven
Van Lent Systems is leverancier van producten voor slechtziendheid, pijnbestrijding en incontinentie. Naast zorgaanbieder zijn zij ook dienstverlener die elke gebruiker ondersteund, voor en vooral ook na de aanschaf van een hulpmiddel. De website was verouderd en had daarom een vernieuwde versie in een frisse stijl nodig. Dit hebben wij uiteraard voor hen gerealiseerd.
Case
Van Lent Systems maakte gebruik van een zeer sterk verouderde website waarmee ze niet meer uit de voeten konden. Ze wilden een nieuwe corporate website met webshop functionaliteiten die eenvoudig te onderhouden zou zijn. Artikelen moesten eenvoudig aan te passen zijn zodat ze snel op eventuele markt veranderingen kunnen inspelen. Ook was het belangrijk dat bezoekers van de webshop in één oogopslag konden checken of een zorgverzekeraar het betreffende artikel vergoed.
Technologie
De webshop is gemaakt met WordPress in combinatie met het eCommerce platform WooCommerce. Door het gebruik van WooCommerce is het mogelijk om het beheer van de webshop volledig zelf uit te voeren. Artikelen kunnen eenvoudig worden toegevoegd of aangepast. Bestellingen zijn eenvoudig af te handelen en er zijn verschillende rapportage mogelijkheden.
Alle artikelen uit de vorige webshop zijn geëxporteerd en in de nieuwe webshop geïmporteerd. Verder is er een actieve koppeling met MailChimp zodat alle nieuwsbrief inschrijvingen direct met dit platform worden gecommuniceerd.
In deze webshop is het mogelijk om met meerdere parameters tegelijk te filteren. Zo kunnen bezoekers van de webshop nog sneller en eenvoudiger de artikelen op de front-end van de webshop vinden die ze zochten. Daarnaast is er een product vergelijker in de webshop aanwezig zodat artikelen eenvoudig met elkaar kunnen worden vergeleken.
Bezoekers van de webshop willen graag weten of een artikel wordt vergoed door een bepaalde zorgverzekeraar. Door bij een specifiek artikel te zoeken naar een verzekeraar is in één oogopslag te zien of het betreffende artikel wordt vergoed.
Resultaten
De conversie van de webshop is met 55% toegenomen. Verder is het bouncepercentage afgenomen met 75% naar 11%. Bezoekers spenderen 7% meer tijd op de webshop en vragen in totaal 50% meer pagina’s op.