Zorgcentrum St. Barbara
Corporate website

Zorgcentrum St. Barbara organiseert zorg kleinschalig, maar de kwaliteit en professionaliteit van de zorg staat bij hen hoog in het vaandel. De dagelijkse leefsfeer van onze cliënten staat centraal, afwisseling, nieuwe ervaringen, informele contacten met andere cliënten en gasten in het zorgcentrum. Onze cliënt, thuis en in het zorgcentrum, is de spil waar het zorgteam om draait. Elke dag een geluksmoment creëren is voor ons dé grote uitdaging.


Case
Zorgcentrum St. Barbara heeft een breed scala aan diensten die zij verzorgen voor ouderen die bij hen wonen of door hen worden ondersteund. De website moet een goed beeld geven over welke diensten er worden aangeboden en waar gebruik van kan worden gemaakt.
Proces
Allereerst zijn alle wensen van Zorgcentrum St. Barbara in kaart gebracht. Deze wensen zijn daarna uitgewerkt in diverse schetsen van de meest voorkomende pagina’s die de website zou gaan krijgen.
Voor alleen de homepage is een grafische vormgeving gemaakt aan de hand van de schetsen. Deze vormgeving is na goedkeuring uitgewerkt in alle voortvloeiende pagina’s binnen de website.


Technologie
De website is gemaakt met het content management systeem WordPress. Voor verschillende typen pagina’s zijn specifieke post types aangemaakt zodat onderhoud eenvoudig zelf kan worden gedaan. Daarnaast is er ook een nieuws gedeelte uitgewerkt in de vorm van een Blog. Deze berichten worden automatisch op de homepage geplaatst wanneer dit gewenst is.
Ook wordt de actuele Zorgkaart review status op de homepage en een vervolgpagina getoond middels een koppeling met deze externe review service.
Resultaten
Het resultaat is een moderne corporate website waar alle diensten van Zorgcentrum St. Barbara goed tot hun recht komen en met de juiste uitstraling kunnen worden gelezen.

Uitgevoerd door



