Home » Blog » WordPress » Toe aan een nieuwe website? Doe de check!

Toe aan een nieuwe website? Doe de check!

Algemeen, Gebruiksvriendelijkheid, WordPress
Geen reacties
3 minuten lezen
doe-de-check-toe-aan-een-nieuwe-website

Je hebt al een tijdje een website, maar de resultaten en positieve effecten blijven hiervan uit. Misschien heb je weleens over een nieuwe website nagedacht. Misschien ook niet. Daarom wil ik je in dit artikel een eye-opener geven om misschien toch over een nieuwe website na te gaan denken. Ik ga je een aantal criteria geven waar je waarschijnlijk dan ook aan voldoet. Laten we beginnen met het eerste punt.

1.   Je website is niet responsive

Een mobielvriendelijke (responsive) website past zich aan aan alle apparaten en weergeeft zich daar op de beste mogelijke manieren. Wanneer een website niet responsive is ervaren  bezoekers mogelijk problemen. Zo kunnen bepaalde handelingen mogelijk niet worden uitgevoerd en daar haken mensen erg snel op af. Belangrijk om dan ook hier op te letten. Tevens is Mobile-First de manier waarop tegenwoordig websites worden gelezen door Google. Wanneer jou website dus niet responsive is, geven zoekmachines zoals Google geen voorrang aan jouw website. Dat kan dus ook gelijk de reden zijn waarom je niet scoort op bepaalde pagina’s van je website.

Via de Mobielvriendelijkheid test van Google kun je gemakkelijk achterhalen of jouw website mobielvriendelijk is, of niet.

2.   Je krijgt bijna geen conversies

Conversies zijn misschien wel de reden waarom je een website hebt. Je wilt natuurlijk graag nieuwe klanten, bestellingen of offerte aanvragen via je website binnenkrijgen. Het kan dan ook frustrerend zijn wanneer dit niet gebeurd. Conversies komen over het algemeen wanneer er goed is nagedacht over bepaalde elementen in je website. Zo helpt bijvoorbeeld een conversiegericht design meer conversie te behalen. Andere elementen, zoals een sterkte tekst en een overzichtelijke layout kunnen ook conversie verhogend werken.

Kijk eens naar het conversieratio in Google Analytics.

3.   Je website is moeilijk aanpasbaar

Wanneer een eigen website is gemaakt, is het noodzakelijk om hier aan verder te werken. Zo heeft deze regelmatig onderhoud nodig en heeft het goede content nodig om te kunnen ranken. Maar wat als je content niet makkelijk kan aanpassen? Dan kan het zijn dat je in de meeste gevallen altijd je websitebouwer moet inschakelen. Voor veel mensen zorgt dat voor frustratie.

Websites die wij maken zijn gemakkelijk aan te passen met een drag- en drop builder. Ervaring leert dat mensen websites helemaal naar wens kunnen aanpassen nadat deze gebouwd is op basis van een design. Zo is er na oplevering van een project weinig hulp meer nodig van websitebouwers en kunnen aanpassingen makkelijk zelf gemaakt worden. Ook voor Google is dit beter. Zij zien namelijk graag dat je actief met je website bezig bent.

4.   Je website rankt niet op bepaalde zoekwoorden

Bezoekers ontvangen via Google en andere zoekmachines is erg handig en meestal kosteneffectief. Doordat websites op bepaalde zoekwoorden goed scoren zorgt dat voor veel verkeer. Wanneer deze bezoekers omgezet worden tot klant, is de customer acquisition cost erg laag. Er hoeft namelijk relatief weinig inspanning geleverd te worden om bezoekers te krijgen.

Om hoog te scoren op zoekwoorden is het als allereerst noodzakelijk dat de basis van de website goed in elkaar steekt. Verschillende algoritmes hanteren allerlei criteria waardoor jij op een positie rankt. Een van die criteria is dat “schone” code. Bij nieuw gemaakte websites is dit dan ook een stuk beter, omdat de technologie steeds verder vooruit gaat.

5.   Je website is erg sloom

Snelheid gaat hand in hand met de gebruiksvriendelijkheid van je website. Wacht jij nog op een website die er lang over duurt om in te laden? Waarschijnlijk niet. Een gemiste kans, want je verkijkt hier de kans op een conversie. Ook Google houdt van een snelle website. Zij geven voorkeur aan snelle websites. Via de tool van Google kun je checken hoe snel je website is.

6.    Concurrenten hebben mooiere websites

Het kan ook raadzaam zijn eens naar de website van concurrenten te kijken. Op die manier kun je kijken of jij een goede uitstraling toont met je website. Komt jouw concurrent beter over? Dan zullen klanten hoogstwaarschijnlijk eerder met diegene in zee staan. Een website is namelijk meer dan een visitekaartje; het is zelfs een grote marketingtool.

En nu?

Herken je jezelf in een aantal bovengenoemde punten? Dan kan het raadzaam zijn op een nieuwe website te oriënteren. Wij helpen je hier graag bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu